ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ σε live version για Κατασκήνωση!
Προετοιμασία:
Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί μόνο σε ανοιχτό χώρο, κατά προτίμηση σε όλη την κατασκήνωση, ή σε περιοχή που θα υποδείξουν οι ομαδάρχες. Χωρίζουμε όλα τα παιδιά σε 2 ομάδες, την κόκκινη και τη μπλε.
Το παιχνίδι:
Ανάλογα με τα παιδιά, κάθε ομάδα έχει ένα «στρατό» που απαρτίζεται από διάφορους βαθμούς στρατιωτικών, βόμβες, έναν κατάσκοπο και μία Σημαία. Πρέπει να προσπαθήσετε να αιχμαλωτίσετε τη Σημαία του αντιπάλου καθώς προστατεύετε τη δική σας. Τα νούμερα που έχουν επάνω οι κάρτες καθορίζουν το βαθμό τους. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός τόσο υψηλότερος είναι ο βαθμός. Αν ένα παιδί με κάρτα υψηλότερου βαθμού πάρει ένα άλλο παιδίμε κάρτα χαμηλότερου βαθμού, η κάρτα με τον υψηλότερο βαθμό κερδίζει και το άλλο βγαίνει από το παιχνίδι. Η Σημαία μπορεί να κατακτηθεί από οποιοδήποτε πιόνι του αντιπάλου μπορεί να μετακινηθεί.
Οι κάρτες και ο σχηματισμός:
Ο κάθε παίκτης παίρνει από μια κάρτα. Κάθε κάρτα έχει το δικό της νούμερο ανάλογα με το βαθμό αξιώματος. Ο Στρατάρχης έχει το 10, ο Στρατηγός το 9 κοκ, έως τον κατάσκοπο που -εννοείται ότι- έχει το 1. Μόνο οι βόμβες και η Σημαία δεν έχουν νούμερο γιατί παίζουν ειδικό ρόλο στο παιχνίδι. Μόλις δοθεί το σήμα για την έναρξη (με το καμπανάκι, ή απ’τα μεγάφωνα, ή με σφυρίχτρα) το παιχνίδι αρχίζει!
Οι κινήσεις:
Όλα τα παιδιά, κινούνται σε όλον τον καθορισμένο χώρο, έχοντας την κάρτα στο χέρι τους ή στην τσέπη τους. Μόνο εάν ζητηθεί από τον αντίπαλο, εφόσον δηλαδή ρωτήσει ο αντίπαλος, υποχρεούται ο άλλος παίκτης να δείξει την κάρτα του!
Προσοχή! Η Σημαία και οι Βόμβες επιτρέπεται να κινούνται, μα δεν μιλάνε (εάν κάποιος ρωτήσει μια βόμβα τι είναι, απλά δείχνει την κάρτα της και παίρνει του καμένου αντιπάλου! εκτός κι αν είναι σαμποτέρ, οπότε η βόμβα “εξουδετερώνεται”!). Οι Ανιχνευτές (συνήθως 2) είναι οι μοναδικοί που μπορούν να επιτεθούν από μεγάλη απόσταση (να ρωτήσουν δλδ από μακριά) Εάν δεν απαντήσει ο αντίπαλος, τότε αρχίζει το κυνήγι!
Η επίθεση:
1. Εκτός από τη Σημαία ή τη Βόμβα, ένας παίκτης μπορεί να επιτεθεί σε έναν αντίπαλο. Ο επιτιθέμενος πιάνει ή χτυπά ελαφρά τον αντίπαλο και αποκαλύπτει το βαθμό του. Τότε, ο αμυνόμενος πρέπει να φανερώσει και αυτός το βαθμό του. Όποιος έχει χαμηλότερο βαθμό χάνει, δίνει την κάρτα του στον άλλον και φεύγει από το παιχνίδι. Αν και οι δύο κάρτες, είναι του ίδιου βαθμού, δεν γίνεται τίποτα και το παιχνίδι συνεχίζεται.
2. Ο Ανιχνευτής μπορεί να επιτεθεί από όποια απόσταση θέλει, ακόμα και στον (πιθανό) Κατάσκοπο από μακρινή απόσταση (να τον ρωτήσει. Αν δεν απαντήσει, και πάλι κυνήγι!).
3. Η επίθεση είναι πάντα προαιρετική!
Οι βαθμοί:
1. Ο στρατάρχης (10) κερδίζει το Στρατηγό (9) και όλους τους χαμηλότερους βαθμούς. Ο Στρατηγός κερδίζει τον Συνταγματάρχη (8) και όλους τους χαμηλότερους βαθμούς. Αυτό συνεχίζεται μέχρι τον κατάσκοπο, ο οποίος είναι στη χαμηλότερη βαθμίδα της ιεραρχίας. Καλό θα ήταν να απομνημονεύσετε την ιεραρχία. Φυσικά θα μπορούσατε απλά να παίξετε με τους αριθμούς (π.χ. «το 8 μου κερδίζει το 5 σου») αλλά ακούγεται καλύτερα όταν λέει κάποιος «ο Συνταγματάρχης μου κερδίζει τον Υπολοχαγό σου!».
2. Εκτός από το Σαμποτέρ (3), όποια κάρτα επιτεθεί σε Βόμβα, χάνει και βγαίνει από το παιχνίδι. Αν ο Σαμποτέρ επιτεθεί σε Βόμβα, αυτή εξουδετερώνεται και βγαίνει από το παιχνίδι.
3. Ο Κατάσκοπος έχει τη μικρότερη αξία. Όποια άλλη κάρτα του επιτεθεί, κερδίζει. Όμως ο μυστηριώδης Κατάσκοπος είναι στην πραγματικότητα πολύ δυνατός. Αν ένας Κατάσκοπος επιτεθεί σε αντίπαλο Στρατάρχη (10), τον εξουδετερώνει και κερδίζει τη μάχη! Αυτό συμβαίνει μόνο όταν ο Κατάσκοπος επιτεθεί πρώτος. Αν επιτεθεί ο Στρατάρχης, κερδίζει τον Κατάσκοπο και τον βγάζει από το παιχνίδι!
4. Οποιαδήποτε κάρτα μπορεί να κερδίσει και να κατακτήσει τη Σημαία.
Στρατηγική και τακτικές:
Το αποτέλεσμα του παιχνιδιού εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από το αρχικό στήσιμο.
• Το παιδί που θα πάρει την κάρτα με τη Σημαία είναι το πιο σημαντικό, γι’ αυτό είναι καλό να το περικυκλώσετε με Βόμβες έτσι ώστε μόνο οι Σαμποτέρ (3) να μπορούν να την “κατακτήσουν”.
• Θα ήταν επίσης σκόπιμο να προστατεύσετε ένα άλλο παιδί με τις Βόμβες, όπως θα κάνατε εάν βρισκόταν σε αυτή τη θέση η Σημαία σας, έτσι ώστε να δημιουργήσετε αντιπερισπασμό (η Σημαία μπορεί στην πραγματικότητα να βρίσκεται κάπου αλλού, σε άλλο σημείο).
• Μην τοποθετείτε πολλές Βόμβες στη μπροστινή σειρά γιατί αυτό θα περιορίσει και τις δικές σας κινήσεις.
• Φροντίζετε να τοποθετείτε παιδιά με μεγάλο αλλά και μικρό βαθμό στις δύο μπροστινές σειρές. Έτσι για παράδειγμα, εάν ένας αντίπαλος Λοχαγός (6) επιτεθεί στον Υπολοχαγό σας (5), τότε ο Ταγματάρχης σας (7) είναι απαραίτητος για να κάνετε την αντεπίθεση. \
• Τοποθετείστε σημαντικό αριθμό Ανιχνευτών (3) στις πρώτες σειρές. Αυτό θα σας βοηθήσει να ανιχνεύσετε αναπτυσσόμενα στρατεύματα. Φροντίστε όμως να έχετε Ανιχνευτές μέχρι το τέλος του παιχνιδιού.
• Τοποθετήστε τον Κατάσκοπο (1) κοντά στο Στρατηγό (9). Εάν ο αντίπαλος Στρατάρχης (10) απειλήσει το Στρατηγό σας (9), τότε ο Κατάσκοπός σας (1) μπορεί να τον καλύψει.
• Μπορεί να είναι δελεαστικό να εισχωρήσετε σε άγνωστο έδαφος με κάρτα μεγάλου βαθμού αλλά θυμηθείτε ότι αν χάσετε τον Συνταγματάρχη (8) ή κάποια πιο σημαντική κάρτα, τότε το πιθανότερο είναι ότι θα χάσετε το παιχνίδι.
• Αφού αναγνωρίσετε τον αντίπαλο Στρατάρχη (10), τότε ο Στρατηγός (9) μπορεί να πάρει όλες τις κάρτες που δεν είναι υπό την προστασία του Στρατάρχη.
Η νίκη του παιχνιδιού:
Νικητής του παιχνιδιού είναι η ομάδα που θα καταφέρει να κατακτήσει τη Σημαία της αντιπάλου. Νίκη επιτυγχάνεται επίσης και όταν η αντίπαλη ομάδα είναι ανίκανη να κινηθεί επειδή της έχουν απομείνει μόνο η Σημαία και οι Βόμβες ή επειδή οι Βόμβες εμποδίζουν την κίνηση των τελευταίων καρτών που μπορούν να μετακινηθούν. Η λήξη πρέπει να σημάνει από το άτομο που βρίσκει τη σημαία, χτυπώντας το καμπανάκι της Κατασκήνωσης!
Εννοείται πως καθ’όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, οι ομαδάρχες βρίσκονται ανάμεσα στα παιδιά για να επιλύουν τυχόν διαφορές και να επιβλέπουν την ομαλή διεξαγωγή του παιχνιδιού.
Επίθεση !!!