idryma-filon-i-m-ag-grigoriou-logo

Εξομολογήσεις

π. Μιχαήλ:

Κάθε Τετάρτη 5-8 μ.μ. με σειρά προτεραιότητας

Κάθε ΔΕΥΤΕΡΑ μετά από τηλεφωνική συνεννόηση.

Για να κανονίσετε Εξομολόγηση ΔΕΥΤΕΡΑ μπορείτε να τηλεφωνείτε καθημερινά μόνο 10 π.μ. – 12 μεσημέρι (εκτός Σαββάτου και Κυριακής). Αρ. τηλεφώνου: 99426272 (Όλγα)

------------------------

π. Ιωάννης:
Κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης ή αποστολής μηνύματος SMS (τηλ. επικοινων. 99463030)

Επίκαιρα

Υποδεχόμενοι τον Χριστό στον νου, την καρδιά και το σώμα

ypapanti-660x330Η Υπαπαντή (υποδοχή) του Χριστού είναι μια από τις σπουδαιότερες εορτές της Εκκλησίας μας, μεστή από νοήματα και συμβολισμούς. Σύμφωνα με τον Μωσαϊκό νόμο, αν το πρώτο παιδί που θα έφερνε μια γυναίκα στον κόσμο ήταν αγόρι, έπρεπε να θεωρείται αφιερωμένο στον Κύριο και οι γονείς θα πρόσφεραν θυσία πέντε χρυσές δραχμές και ένα χρονιάρικο αρνί ή ένα ζευγάρι τρυγόνια ή δύο μικρά περιστέρια αν ήταν φτωχοί. Τα πρωτότοκα άρρενα των Εβραίων είχαν διασωθεί στην Αίγυπτο, όταν άγγελος Κυρίου φόνευσε τα πρωτότοκα των Αιγυπτίων. Επομένως, «τα όφειλαν» στον Θεό.

 

Ο δίκαιος Συμεών

 

Ο δίκαιος Συμεών ήταν πιστός και ευλαβής, αγαπούσε πολύ τον Θεό, γι’ αυτό και του είχε δοθεί υπόσχεση από τον Θεό ότι προτού να πεθάνει θα έβλεπε τον Μεσσία. Το Άγιο Πνεύμα υπέδειξε στον Συμεών να πάει στον Ναό των Ιεροσολύμων κατά την ημέρα που ο Ιωσήφ και η Μαρία πήγαν εκεί το τεσσαρακονθήμερο βρέφος. Στο πρόσωπο του αναγνώρισε τον Σωτήρα του κόσμου. Κατά τον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, τα γεροντικά χέρια του έλαβαν ειδική χάρη από τον Θεό για να ανασηκώσουν το Θείο Βρέφος. Δόξασε τον θεό ο Συμεών, αφού αξιώθηκε να κρατήσει στα χέρια του τον Χριστό και τώρα ζητάει τη λύση της ψυχής από το σώμα του. Δεν φοβάται τον θάνατο, τον περιμένει σαν ανακούφιση. Αντίθετα τον αποζητάει, για αν γίνει κατά τον Μεγάλο Αθανάσιο ο πρώτος κήρυκας του Χριστού στον Άδη, πριν ακόμα προλάβουν να κηρύξουν τον Χριστό τα σφαγιασθέντα λίγο αργότερα βρέφη επί Ηρώδη.

 

Σημείο αντιλεγόμενο ένας εσταυρωμένος Θεός

 

Ο Συμεών πληροφορεί την Παναγία ότι ο Χριστός θα είναι σημείο αντιλεγόμενο, θα αποτελεί αιτία πτώσης και σωτηρίας πολλών. Πράγματι το πρόσωπο του Χριστού διχοτομεί την Ιστορία και τα ανθρώπινα πλήθη. Την Ιστορία σε εποχή προ και μετά Χριστόν και τους ανθρώπους σ’ εκείνους που θα Τον πιστέψουν και σ’ εκείνους που θα Τον απορρίψουν. Η παρουσία και μόνο του Χριστού συνιστά κρίση για όλους μας. Η στάση μας απέναντι Του συνιστά τη σωτηρία ή την κατάκριση μας. Απευθυνόμενος στην Παναγία της δίνει μία ειδικότερη πληροφορία ότι δηλαδή την καρδιά της θα τη διαπεράσει ρομφαία, εννοώντας προφανώς την οδύνη που θα δοκιμάσει όταν δει τον μονογενή της να αναρτάται στο ξύλο του Σταυρού. Εκτός από τον Συμεών υπήρχε στον ναό και μια γυναίκα προφήτιδα, ενάρετη χήρα, η Άννα, θυγατέρα του Φανουήλ από τη φυλή του Ασήρ. Και αυτή επίσης δεν έπαυε να λατρεύει τον Θεό νύχτα και ημέρα στις ακολουθίες, νηστεύοντας και αγρυπνώντας. Δοξολογούσε και αυτή τον Θεό, και μιλούσε για το παιδί. Τιμημένα από τον Θεό τα γηρατειά, αξιομίμητα πρότυπα προς μίμηση για όλους τους γέροντες και γερόντισσες της σημερινής εποχής!

 

Να προσφέρουμε τα παιδιά μας στον Θεό

 

Στην ακολουθία του σαραντισμού της Εκκλησίας μας, προσφέρει η μητέρα το παιδί στον θεό δια του Ιερέα και εκείνος το «Νυν απολύεις…» και στην απόλυση το επιστρέφει στους γονείς για να το μεγαλώσουν όπως ο Θεός θέλει. Δεν ξέρουμε αν οι γονείς έχουν αντιληφθεί όντως τη μεγάλη τους ευθύνη. Συχνά βλέπουμε τα παιδιά να θέλουν να αγωνιστούν πνευματικά, να θέλουν να ζήσουν όπως η Εκκλησία μας θέλει, πιθανόν να σκέπτονται τον μοναχισμό και την ιεροσύνη και να αντιμετωπίζουν ανυπέρβλητα εμπόδια από το σπίτι, ένα σφοδρό δαιμονικά πόλεμο από οικείους και συγγενείς επιλήσμονες της ευθύνης που ανέλαβαν. Έτσι επαληθεύεται το ευαγγελικό λόγιο «εχθροί του ανθρώπου οι οικιακοί αυτού» (Ματθ. 10, 36), από τα χείλη του Ίδιου του Χριστού. Έτσι ο λόγος Του, οξύ δίστομο μαχαίρι, φθάνει μέχρι και στις πιο στενές ανθρώπινες σχέσεις όπως αυτή του γονιού και του τέκνου, των γονέων μεταξύ τους, των συγγενών μεταξύ τους κτλ. Πολλοί έχουν δοκιμάσει τον πόλεμο που κυριολεκτικά «ξεσηκώνει » το όνομα και μόνο του Χριστού σε άλλους ανθρώπους, ακόμη και στον ίδιο τον άνθρωπο, προξενώντας πολλές φορές ταραχή στον παλαιό του εαυτό. Όμως, αγαπητοί αδελφοί, ας μας εμπνέει πάντοτε ο λόγος του Χριστού, ότι ο μεν κόσμος κείται «εν τω πονηρώ» αλλά να είμαστε θαρρετοί γιατί Εκείνος έχει νικήσει τον κόσμο και την πονηριά του.

 

Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος

Αριθμός Φύλλου 5(3166)

2 Φεβρουαρίου 2014

 

Επικοινωνία

Διεύθυνση Μεγάλου Ναού: Δανάης 1, Έγκωμη,
2408, Λευκωσία
Διεύθυνση Μικρού Ναού: Αγίου Νικολάου 1, Έγκωμη, 2408, Λευκωσία
Τηλέφωνο: 22355300
Fax: 22590969
Email: agiosnikolaosengomis

@gmail.com