Στις 25 Μαρτίου η Εκκλησία μας γιορτάζει το χαρμόσυνο μήνυμα της θείας ενσάρκωσης, που με τόσο σαφή τρόπο μας το παρουσιάζει ο ευαγγελιστής Λουκάς στο Ευαγγέλιο του (κεφ. Α' στίχ. 26-38). Ο θεόσταλτος αρχάγγελος Γαβριήλ παρουσιάστηκε στην Παρθένο Μαρία, στη Ναζαρέτ και της ανήγγειλε ότι θα γεννήσει το Σωτήρα του κόσμου, τον Ιησού Χριστό. Και όταν η Παρθέ-νος αναρωτήθηκε πώς ήταν δυνατό να συλλάβει χωρίς άνδρα, ο αρχάγγελος της απάντησε ότι «το Άγιο Πνεύμα θα έλθει σε σένα και η δύναμη του Υψί-στου θα σε επισκιάσει». Τότε η σεμνή κόρη, η Παρθένος Μαρία, του απάντη-σε ταπεινά: «Ιδού λοιπόν, η δούλη του Κυρίου. Ας γίνει το θέλημα Εκείνου». Η Παρθένος συνέλαβε στην άχραντη κοιλιά της, τον Υιό και Λόγο του Θεού. Ε-κείνον πού με την εκούσια θυσία του επάνω στο Σταυρό, έσωσε το ανθρώπι-νο γένος από τον αιώνιο θάνατο και την καταστροφή στην οποία είχε οδηγη-θεί μετά την πτώση των πρωτοπλάστων από τον παράδεισο και την εμφάνιση της αμαρτίας στον κόσμο. Αξίζει, όμως, να δούμε πως οι εμπνευσμένοι υμνω-δοί της Εκκλησίας μας έψαλαν το κοσμοσωτήριο άγγελμα: «Σήμερον χαράς Ευαγγέλια παρθενική πανήγυρις τα κάτω τοις άνω συνάπτεται ο Αδάμ και-νουργείται η Εύα της πρώτης λύπης ελευθερούται και η σκηνή της καθ' ημάς ουσίας τη θεώσει του προσληφθέντος φυράματος ναός Θεού κεχρημάτικεν. Ω μυστήριον! ο τρόπος της κενώσεως άγνωστος, ο τρόπος της συλλήψεως ά-φραστος. Άγγελος λειτουργεί τω θαύματι παρθενική γαστήρ τον Υίόν υποδέχε-ται, Πνεύμα άγιον καταπέμπεται Πατήρ άνωθεν ευδοκεί, και το συνάλλαγμα κατά κοινήν πραγματεύεται βούλησιν εν ω και δι' ου σωθέντες, συνωδά τω Γαβριήλ, προς την Παρθένον βοήοωμεν χαίρε, κεχαριτωμένη, ο Κύριος μετά σου, εξ ης ή σωτηρία, Χριστός ο Θεός ημών, την καθ' ημάς προσλαβόμενος φύσιν προς εαυτόν έπανήγαγεν». Οι αρχές της εορτής του Ευαγγελισμού δεν είναι επακριβώς γνωστές. Το γεγονός ότι η Αγία Ελένη έκτισε στη Ναζαρέτ βασιλική, στην οποία περιλαμβανόταν κατά παράδοση ο οίκος της Θεοτόκου, όπου αυτή δέχθηκε τον Ευαγγελισμό, επέδρασε ίσως στη σύσταση τοπικής εορτής. Οι πρώτες μαρτυρίες περί αυτής ευρίσκονται στον Άγιο Πρόκλο, Πα-τριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, το 430 μ.Χ. και στο Πασχάλιον Χρονικόν (624 μ.Χ.), όπου χαρακτηρίζεται ως συσταθείσα στις 25 Μαρτίου από τους θεοφό-ρους δασκάλους.
Πηγή: Ορθόδοξος Συναξαριστής
27/04: Άγιος Συμεών
ΕΝΑ ΙΠΤΑΜΕΝΟ ΧΠ
- Αν μέχρι τώρα η Σαρακοστή μας ξέφυγε, έχουμε ακόμα περιθώριο…
- Στον απόηχο του Αποδείπνου…
- Η τέχνη της πνευματικής προετοιμασίας
- Η αγιότητα υπάρχει εκεί που δεν φαίνεται. Στους μετανοημένους αμαρτωλούς και όχι στους υποκριτικά τέ...
- Ας γίνουνε οι πτώσεις μας αιτία για πιο βαθιά μετάνοια
- Γέροντας Εφραίμ της Αριζόνας: Έχουμε ξεχάσει τον Χριστό αλλά Αυτός ουδέποτε μας ξεχνά!
- Ένας πραγματικός οδηγός πνευματικής προετοιμασίας πριν από την εξομολόγηση
Η ΒΑΪΟΦΟΡΟΣ
- Αυτή δεν είναι η... Μαρία;
- Ο Μεγάς Κανών του Αγίου Ανδρέα Κρήτης
- Ο άγιος Ιωάννης της Κλίμακος και η “σκάλα” τον αρετών που οδηγεί στον Παράδεισο
- Κυριακή Γ΄ Νηστειών (Σταυροπροσκυνήσεως) - Αλήθεια, τι θα ήταν ο Χριστός μας χωρίς τον Σταυρό Του;
- Β Κυριακή Νηστειών - Η θεραπεία του παραλυτικού
- Ἔφθασε καιρὸς ἡ τῶν πνευματικῶν ἀγώνων ἀρχή… …τὸ στάδιο τῶν ἀρετῶν ἠνέωκται
- Τι είναι ο πύρινος ποταμός; Ὁ ποταμὸς τῆς φωτιᾶς